Traumaverwerking

Trauma verwerkt door hypnose

Het oplopen van een trauma kan iedereen zomaar overkomen. Wanneer je blootgesteld wordt aan een heftige situatie, waar je vaak zelf geen controle over hebt, word je figuurlijk verwond in je onderbewustzijn. Bij een trauma kun je denken aan ernstige ongeval, het overlijden van iemand die je dierbaar is, brand, een verkrachting, overval of aanslag. Ook kan het zijn dat je laatste hebt van posttraumatische stress . Dit komt veelal voor wanneer je bijvoorbeeld in een oorlogsgebied bent geweest.

 

Al dit soort gebeurtenissen laten verschillende soorten sporen na in je geest, die ervoor kunnen zorgen dat je gedrag en denkwijze (ernstig) nadelig beïnvloed wordt. Dit actuele een traumatische gebeurtenis een sterk negatief denkpatroon kan veroorzaken en (verdrongen) emoties in je onderbewuste opstapelen. Een effectieve manier van traumaverwerking is hypnose en hypnotherapie .

Traumasymptomen

De één heeft meer moeite met het verwerken van een trauma dan de ander. Dit doordat de symptomen en de heftigheid ervan, die trauma's met zich meebrengen, nu eenmaal verschillen van persoon tot persoon. Bij traumasymptomen valt te denken aan het telkens weer voor je zien van de gebeurtenis, flashbacks en nachtmerries. Welke op hun beurt weer kunnen resulteren in concentratiestoornissen, slaapproblemen, vereenzaming en depressieve gevoelens.

Overwin de pijn

Niemand vraagt ​​erom een ​​trauma op te lopen, laat staan ​​daar te blijven zitten. Iedereen verwerkt heftige gebeurtenissen op zijn of haar eigen manier en soms is daar extra hulp bij nodig. Hierbij is het belangrijk dat er goed naar je geluisterd en je pijn serieus genomen wordt. Vaak is teruggaan naar die pijn iets wat bij traumaverwerking achterwege wordt gelaten.

 

Dit terwijl het trauma in wezen, net als iedere andere gebeurtenis in je leven, wordt opgeslagen in je onderbewustzijn en een plek nodig heeft. Het liefst wil je natuurlijk dat, wanneer je terugdenkt aan een specifieke gebeurtenis, je geen trauma- of stresssymptomen ervaart. Hierbij komt hypnose en hypnotherapie om de hoek kijken.

Therapie voor traumaverwerking

Door onder hypnose terug te keren naar de situatie waarin je het trauma hebt opgelopen, kan ik je helpen de scherpe randen van de herinnering af te halen. Hierdoor zorgen we dat het een gebeurtenis wordt die, net als je andere herinneringen, als het ware komt in de gevoelscategorie 'doorgaande situaties' terecht.

 

Hypnotherapie is een fijne en veilige manier om je trauma los te laten. Onder hypnose is teruggaan naar dat moment veel minder lastig en kun je dit op een rustig en comfortabel niveau doen. Je zult na de therapie dan ook niet langer pijn, stress of andere traumasymptomen ervaren bij het terugdenken aan dit voorval.

Bewust en onbewust trauma verwerken

Wellicht dat je al geprobeerd hebt zelf je trauma te verwerken. Praten met vrienden en wellicht ook professionals is een stap in de goede richting. Erkennen dat je mentaal (en misschien ook fysiek) last hebt van hetgeen je overkomen is, zorgt dat je bewust bezig bent met traumaverwerking.

 

Echter is een trauma juist diep in je onbewuste geslagen. Hypnotherapie is daarom een ​​ideale tool om deze pijn los te laten. Middels hypnose en hypnotherapie kun je dit gevoel aanpakken en veranderen op onbewust niveau.

 

- Leef ontmoette je belevingen

 

Trauma verwerkt hoeft niet alleen

Ik help je graag door middel van hypnotherapie je trauma te verwerken en te zorgen dat de nare gebeurtenis die jou is overkomen, geen negatieve invloed meer heeft op je dagelijks leven. Ik doe dit op een zeer open en sensitieve wijze, waardoor ik met je mee probeer te voelen hoe jij je trauma hebt opgelopen. Vervolgens zorgen we samen dat jij hier overheen komt.

Trauma verwerken met hypnotherapie

  • In slechts 3 sessies
  • Verlichting na eerste sessie
  • Prijs 135,- euro per sessie
Afspraak maken

Wat doen we tijdens een hypnose voor traumaverwerking sessie?

  • Uitgebreide Intake waarbij wij samen jouw problematiek bespreken

  • Kennismaking met hypnose door middel van eenvoudige oefeningen

  • Zorgen dat het onderliggende gevoel achterhaald wordt, zodat er een basis gelegd wordt waarmee we in een vervolgsessie negatieve patronen kunnen doorbreken

  • Rustige afsluiting en beschrijf wat je van de sessie vond